.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه هاشمی برای متروی تهران-چالوس

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح دانشگاه آزاد بابل گفت: به محسن فرزندم گفتم در مسیر تهران-چالوس یک خط مترو از زیر کوه‌ها تاسیس کند.
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، "آنا " نوشت: اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح دانشگاه آزاد واحد بابل با اشاره به نقش فعلی و آینده مازندران در انقلاب و کشور گفت: اگر از همه امکانات استان شمالی کشور استفاده شود می‌توان تمام کشور را اداره کرد، چرا که وجب به وجب خاک این منطقه زرخیز است و تبعا مردم آن از استعداد و ذوقی برخوردارند که آن را در تاریخ هم ثبت کرده‌اند.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در دوران مسئولیتم خیلی تلاش داشتم که استعداد این استان شکوفا شود، گفت: من سه طرح را در این زمینه دنبال کردم که با عجله کار آن آغاز شد و به نخبگان این استان‌ هم پیشنهاد می‌کنم تا این سه طرح را دنبال کنند‎؛ یک طرح بزرگراه تهران شمال از راه چالوس است که هنوز تکمیل نشده است و من به محسن فرزندم هم گفتم اگر می‌تواند در این مسیر یک خط مترو نیز تاسیس کند تا از زیر کوه‌ها به مازندران برسد. البته نگرانم که در عمر خودمان انجام این پروژه را نبینیم اما امیدواریم این کار انجام گیرد.
وی ادامه داد: طرح دوم کانال سراسری از اولین شهرستان استان مازندران تا گنبد است که خیلی‌ها می‌گفتند خیالی است اما ما کار آن را شروع کردیم که در این طرح آب البرز به کانال‌ها ریخته می‌شود و در نتیجه از خشکسالی‌ها جلوگیری شده و تمام اراضی منطقه به زیر کشت برده می‌شود و همچنین 3 میلیارد مترمکعب آب آن هم اضافه می‌آمد که در کویرهای خشک البرز هم می‌توان از آن استفاده کرد و مطالعات ابتدایی در این مورد انجام شده است.
هاشمی رفسنجانی طرح سوم پیشنهادی خود برای استان‌های شمالی کشور را بزرگراه دریای خزر از آستارا تا گنبد ذکر کرد و اظهار داشت: در این بزرگراه از مصالح خود دریا و شن‌های کف آن استفاده می‌شود و عموم مردم هم از آن استفاده می‌کنند تا گفته نشود ساحل خصوصی شده است؛ همچنین مراکز تفریحی نیز در کنار آن تاسیس شود. این طرح در زمان وزارت ترکان در وزارت راه آماده شد که دولت فعلی حرف‌هایی از این مساله می‌زند و معلوم نیست که اجرا شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در صورت اجرای این سه طرح استان مازندران جایگاه خود را در کشور پیدا می‌کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

تقي كلهر 4 مهر 1389
احتمالا آقاي هاشمي اين موضوع مثل خواب از حضرت امام(ره) در خواب به پسرشان گفتند. آقاي رمداني ايشان همان خواب احداث بزرگراه تهران _شمال را بعد از حدود 14 الي 16 سال كه بلاي جون شمال ايران بخصوص مازندران شده و مانع از اجراي تعريض و بازسازي راههاي موجود استان شده و از عوامل عدم توسعه يافتگي مازندران و گلستان شده است تعبير كنند. خواب احداث مترو تهران شمال پيشكش ايشان.
نا شناس 5 مهر 1389
خواننده قبلي كه چنين نظري داد خيلي ابله است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.